fbpx
gdzie wyjechać podróże w Świat Tajlandia

Koh Lipe… rajska wyspa na samym południu Tajlandii

Koh Lipe to tajska wyspa położona na samym południu Morza Andamańskiego, tuż przy granicy z Malezją. Jeszcze kilka lat temu była to dziewicza część Morskiego Parku Narodowego Turatao, od kilku lat zdobyła ogromną popularność turystyczną i straciła swój dziewiczy charakter, ale i tak uważamy, że warto uwzględnić ją w swoim planie podróży po rajskich południowych wyspach:) Więcej informacji o szczegółach podróży po Tajlandii znajdziecie TUTAJ.

Koh Lipe jest naprawdę niewielka, ma ok 3 km długości, nie ma na niej samochodów, jedynymi środkami transportu są spacery lub wszechobecne w Azji tuk-tuki. Na wyspie znajdują się 3 główne plaże, wioska rybacka morskich Cyganów, zatłoczona Walking Street pełna barów, restauracji i sklepów i hektolitry lazurowej wody, w której już przy brzegu zanurzamy się w przejrzysty, podwodny świat.

kho-lipe

Na wyspę trafiliśmy po 10-ciu dosyć intensywnych dniach podróży i zakochaliśmy się w jej leniwej aurze. Zatrzymaliśmy się w resorcie Castaway przy samej Sunrise Beach, w drewnianych piętrowych domkach bez zbędnych wygód, a nawet o dosyć surowych wnętrzach.

koh lipe

Życie na Koh Lipe płynie leniwie, poranki spędzaliśmy zawsze na plaży, popołudniami testowaliśmy liczne okoliczne restauracje, wynajmowaliśmy łodzie i odwiedzaliśmy pobliskie małe wysepki i ich bezludne plaże, snorklowaliśmy przy pobliskich skałkach zachwycając się kolorowymi rybkami, jeżowcami i formacjami skalnymi. Ćwiczyliśmy też jogę i korzystaliśmy z masaży olejami… hmmm… chciałoby się tam jeszcze być:)

GODNE POLECENIA:

1. w samym Castaway polecamy lekcje jogi i dostępne masaże – ceny: 400 bathów joga, masaże od 400 do 800 bathów
  2. przejdźcie się plażą i dopytajcie gdzie możecie wypożyczyć łódkę z przewodnikiem. My korzystaliśmy z łódki za 1200 bathów na 3-4 godziny, która zawoziła nas na pobliskie wysepki i ciekawe miejsca snorklingowe
  3. jeśli nurkujecie w Castaway znajduje się baza nurkowa z pełna ofertą dla nurków – warto zainteresować się tematem przed przyjazdem – obowiązuje 10% zniżka na noclegi jeśli nurkujecie w rodzimej bazie
  4. tuż obok Castaway (po prawej stronie wychodząc w stronę morza) znajduje się godna polecenia restauracja: Zanon Sunrise. Trafiliśmy do niej dopiero ostatniego dnia, więc mamy porównanie:) jedzenie jest pyszne! a już kalmary i krewetki z grilla nie miały sobie równych! Musicie spróbować!

JAK SIĘ TU DOSTAĆ?

1. promem z innych wysp – my płynęliśmy z Koh Lanty Speed boatem (6h)
  2. samolotem lądując na lotnisku w Trang -> przejeżdżając busem na przystań Pak Bara (ok 1h)  -> przepływając łodzią motorową na Koh Lipe (ok 1,5h). Może wydawać się to trochę skomplikowane ale przerobiliśmy obie trasy i da się przeżyć:))
  3. informacje praktyczne i garść inspiracji znajdziecie TUTAJ

UWAGI:

1. w domkach Castaway nie ma ciepłej wody – ale uwierzcie nam ani razu za nią nie zatęskniliśmy – nasze dzieciaki (3, 5 i 6 lat też nie).
  2. trzyosobowe piętrowe domki są dosyć osobliwie zaprojektowane – wchodzi się do nich przez otwartą toaletę (!), sypialnia z jednym podwójnym łóżkiem i jednym pojedynczym znajduje się na piętrze (dosyć strome schody) – nie polecamy rezerwacji tego domku w innym niż rodzinny gronie – nie ma w nim możliwości zachowania intymności
  3. w resorcie znajdują się również domki dwuosobowe – mają podwójne łóżko, wydzielona łazienkę i spory taras – są wygodniejsze jeśli zmieścicie się w jednym łóżku z małym dzieckiem lub  we dwoje

koh lipe

Super Cię tu widzieć! Mamy nadzieję, że artykuł Ci się podoba, będzie nam bardzo miło jeśli klikniesz „lubię to” lub go udostępnisz. Może zawarte w nim informacje komuś się przydadzą:) Jeśli masz dodatkowe pytania, zapraszamy do dyskusji lub kontaktu z nami. Każdy komentarz jest dla nas motywacją do dalszego pisania!

Przeczytaj również:

3 komentarze dotyczące “Koh Lipe… rajska wyspa na samym południu Tajlandii

1. Pingback: TAJLANDIA – letnie wakacje w zimie! – Lazy WEEKEND

2. Asia

Byliśmy na Koh Lipe dwa lata temu, wyspa jest wspaniała mimo, że dociera już tutaj sporo turystów. Podróżujemy po Azji przynajmniej raz w roku i mamy wrażenie, ze z roku na rok w każdym miejscu jest bardziej tłumnie ale wciąż Tajlandia jest jednym z naszych ulubionych kierunków!

3. Pingback: Restauracja Thaisty - ech, tęsknota za Tajlandią

Cześć! Będzie nam bardzo miło jeśli dodasz swój komentarz:)

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Discover more from lazy weekend

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.