Site icon lazy weekend

Koh Lipe… rajska wyspa na samym południu Tajlandii

Koh Lipe to tajska wyspa położona na samym południu Morza Andamańskiego, tuż przy granicy z Malezją. Jeszcze kilka lat temu była to dziewicza część Morskiego Parku Narodowego Turatao, od kilku lat zdobyła ogromną popularność turystyczną i straciła swój dziewiczy charakter, ale i tak uważamy, że warto uwzględnić ją w swoim planie podróży po rajskich południowych wyspach:) Więcej informacji o szczegółach podróży po Tajlandii znajdziecie TUTAJ.

Koh Lipe jest naprawdę niewielka, ma ok 3 km długości, nie ma na niej samochodów, jedynymi środkami transportu są spacery lub wszechobecne w Azji tuk-tuki. Na wyspie znajdują się 3 główne plaże, wioska rybacka morskich Cyganów, zatłoczona Walking Street pełna barów, restauracji i sklepów i hektolitry lazurowej wody, w której już przy brzegu zanurzamy się w przejrzysty, podwodny świat.

Na wyspę trafiliśmy po 10-ciu dosyć intensywnych dniach podróży i zakochaliśmy się w jej leniwej aurze. Zatrzymaliśmy się w resorcie Castaway przy samej Sunrise Beach, w drewnianych piętrowych domkach bez zbędnych wygód, a nawet o dosyć surowych wnętrzach.

Życie na Koh Lipe płynie leniwie, poranki spędzaliśmy zawsze na plaży, popołudniami testowaliśmy liczne okoliczne restauracje, wynajmowaliśmy łodzie i odwiedzaliśmy pobliskie małe wysepki i ich bezludne plaże, snorklowaliśmy przy pobliskich skałkach zachwycając się kolorowymi rybkami, jeżowcami i formacjami skalnymi. Ćwiczyliśmy też jogę i korzystaliśmy z masaży olejami… hmmm… chciałoby się tam jeszcze być:)

GODNE POLECENIA:

1. w samym Castaway polecamy lekcje jogi i dostępne masaże – ceny: 400 bathów joga, masaże od 400 do 800 bathów
  2. przejdźcie się plażą i dopytajcie gdzie możecie wypożyczyć łódkę z przewodnikiem. My korzystaliśmy z łódki za 1200 bathów na 3-4 godziny, która zawoziła nas na pobliskie wysepki i ciekawe miejsca snorklingowe
  3. jeśli nurkujecie w Castaway znajduje się baza nurkowa z pełna ofertą dla nurków – warto zainteresować się tematem przed przyjazdem – obowiązuje 10% zniżka na noclegi jeśli nurkujecie w rodzimej bazie
  4. tuż obok Castaway (po prawej stronie wychodząc w stronę morza) znajduje się godna polecenia restauracja: Zanon Sunrise. Trafiliśmy do niej dopiero ostatniego dnia, więc mamy porównanie:) jedzenie jest pyszne! a już kalmary i krewetki z grilla nie miały sobie równych! Musicie spróbować!

JAK SIĘ TU DOSTAĆ?

1. promem z innych wysp – my płynęliśmy z Koh Lanty Speed boatem (6h)
  2. samolotem lądując na lotnisku w Trang -> przejeżdżając busem na przystań Pak Bara (ok 1h)  -> przepływając łodzią motorową na Koh Lipe (ok 1,5h). Może wydawać się to trochę skomplikowane ale przerobiliśmy obie trasy i da się przeżyć:))
  3. informacje praktyczne i garść inspiracji znajdziecie TUTAJ

UWAGI:

1. w domkach Castaway nie ma ciepłej wody – ale uwierzcie nam ani razu za nią nie zatęskniliśmy – nasze dzieciaki (3, 5 i 6 lat też nie).
  2. trzyosobowe piętrowe domki są dosyć osobliwie zaprojektowane – wchodzi się do nich przez otwartą toaletę (!), sypialnia z jednym podwójnym łóżkiem i jednym pojedynczym znajduje się na piętrze (dosyć strome schody) – nie polecamy rezerwacji tego domku w innym niż rodzinny gronie – nie ma w nim możliwości zachowania intymności
  3. w resorcie znajdują się również domki dwuosobowe – mają podwójne łóżko, wydzielona łazienkę i spory taras – są wygodniejsze jeśli zmieścicie się w jednym łóżku z małym dzieckiem lub  we dwoje

Super Cię tu widzieć! Mamy nadzieję, że artykuł Ci się podoba, będzie nam bardzo miło jeśli klikniesz „lubię to” lub go udostępnisz. Może zawarte w nim informacje komuś się przydadzą:) Jeśli masz dodatkowe pytania, zapraszamy do dyskusji lub kontaktu z nami. Każdy komentarz jest dla nas motywacją do dalszego pisania!